zdrowe odzywianie
Na talerzu

Jak zachęcić dziecko do zdrowego odżywiania?

Jak poradzić sobie z maluchem, który jada wybiórczo? Co zrobić, gdy nie chce zgodzić się na jedzenie warzyw i owoców? Coraz więcej osób ma problem z nauczeniem dzieci zdrowego odżywiania się. Warto od samego początku uczyć malucha, że urozmaicony jadłospis jest potrzebny organizmowi, gdyż wtedy tworzą się jedzeniowe nawyki, których ciężko jest się w przyszłości pozbyć.

Daj maluchowi dobry przykład!

Maluchy naśladują dorosłych dlatego dobrze jest samemu próbować różnych rzeczy i pokazywać, że my też dostarczamy organizmowi różnych potrzebnych witamin. Przy tym nie warto jest się krzywić lub pokazywać, że je się na siłę. Pokazujmy, że nam te rzeczy smakują a dzieci z czasem same zaczną sięgać po niektóre produkty.

Wygląd ma duże znaczenie

Maluchy z chęcią spróbują posiłków, które przykują ich uwagę i zaciekawią. Za doznania smakowe odpowiadają również kolory i estetyka, dlatego starajmy dobierać się kolorowe produkty. Można też spróbować tworzyć różne ciekawe wzory z jedzenia. W swoim życiu widziałam już przeróżne formy podawania posiłku, które miały zachęcić maluszka do jedzenia. Oprócz wyglądu, istotną rolę odgrywa zapach. Dzieci słynne są z tego, że gdy coś nie pachnie zachęcająco to zatykają nos i uparcie twierdzą, że tego nie zjedzą. Nie warto próbować wmuszać w niego czegoś, czego nie chce zjeść, dlatego dobrze jest pamiętać jakie zapachy odrzucają nasze dziecko.

Nie zapominajmy o jedzeniu na wynos

Jest to dość często pomijana kwestia, bo w końcu zawsze można zjeść coś na mieście. Warto jednak przygotować jedzenie samemu i przy pomocy pojemniczków zabierać je ze sobą. Oczywiście nie musimy zabraniać dziecku jedzenia fast foodów, warto jednak ustalić z nim granice i częstotliwość korzystania z takiej formy jedzenia na mieście. Należy wytłumaczyć przy tym dziecku, dlaczego niektóre potrawy powinno się jeść częściej, a niektóre rzadziej. Świadomość tego, że ma to wpływ na jego zdrowie pozwoli mu zrozumieć te reguły i nie będzie miał poczucia, że próbujemy je ograniczyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *