prawidlowe odzywanie
Na talerzu

Prawidłowe odżywanie u dzieci

O odpowiednie odżywanie dziecka należy zadbać już od samego początku. Ma ono wpływ na późniejszą kondycję dziecka oraz ewentualne problemy zdrowotne. W obecnych czasach rodzice podają maluchom dużą ilość pustych kalorii. Jak urozmaicić dietę malucha by służyła ona jego rozwojowi?

Nie zawsze dużo znaczy dobrze

Dzieci mogą jeść dużo a i tak być niedożywione, brakuje im powiem pewnych składników odżywczych, które potrzebne są im do prawidłowego funkcjonowania. Ważne by zadbać o odpowiednią ilość witaminy C, szczególnie u dzieci poniżej drugiego roku życia. Wapń jest obowiązkowym składnikiem budulcowym, którego powinniśmy dostarczać dzieciom ja najwięcej w okresie dorastania. Jeżeli dziecko nie chce pić mleka (w nim jest najwięcej wapnia oraz witaminy D) warto spróbować podawać mu kefiry lub jogurty, te ostanie są zdecydowanie faworytem maluchów. Dobrze jest wprowadzić do jadłospisu płatki owsiane, które zawierają duże ilości błonnika. Ten z kolei pomaga w trawieniu i usprawnia prace jelit.

5 posiłków dziennie jest bardzo ważne

Jest to rozwiązanie polecane przez wielu dietetyków nie tylko u dzieci, ale i osób dorosłych. Dlatego dobrze jeżeli rodzice również korzystają z tej metody i uczą dziecka od małego regularnego jedzenia. Dobrze też by pory posiłków były usystematyzowane, organizm uczy się i przyzwyczaja do regularności. Śniadanie jako pierwsze dostarcza energii organizmowi, dlatego dobrze zadbać o to by nie było za małe i dostarczało przy tym dużej ilości wartości odżywczych. Na lunch można podać dziecku ulubioną przekąskę, w końcu cukier też jest mu potrzebny. Obiad jest największym pod względem kaloryczności posiłkiem, dlatego powinien on zawierać produkty, które dodadzą dziecku energii na resztę dnia. Podwieczorek to moment na lekkie przekąski, dobrym rozwiązaniem będą tu owoce, które maluch lubi. Kolacja jest ostatnim posiłkiem przed spaniem, dlatego powinien być lekkostrawny. Zjedzenie dużej ilości ciężkich rzeczy na noc może powodować bóle brzucha i problemy żołądkowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *